"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Friday, March 22, 2024

Labu Siam


Labu siam ataupun labu jepun banyak hidup di Cameron Highland.. ramai yang tidak tahu khasiat labu ini.. bukan setakat sedap dibuat sayur..tetapi ia mempunyai sangat banyak menafaat kesihatan..
.
Untuk orang yang ada masalah darah tinggi..demam panas yang teruk.. tidak perlu mencari ubat yang mahal2 memadai kita meminum jus labu ini ataupun memasaknya sebagai sayuran rebus setiap hari..
.
Tetapi untuk kesan yang lebih baik..! ia sangat bagus untuk mengurangkan penyakit demam panas yang tidak sembuh2.. menurunkn darah tinggi sangat2 cepat..! tetapi jangan diblend bersama gula !.. minum dengan sedikit garam..
.
Antara lain khasiatnya.. ia sangat bagus untuk wanita yang sedang hamil.. kerana wanita yang sedang hamil itu memerlukan asid folik yang sangat tinggi..vitamin c..protien..kalium..
.
Dari segi kecantikan pula.. ia mampu untuk menurunkan kolestrol dan juga memberi diet sihat !.. selain untuk kecantikan ia juga membantu dalam mengurangkn rasa tekanan di dalam badan..

~ Bonda Rozita ~

No comments: