"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, March 23, 2024

Binge Eating

Makan merupakan salah satu aktiviti asas dalam kehidupan seharian manusia bagi meneruskan kehidupan. Setiap individu memerlukan jumlah makanan yang berbeza mengikut jantina, umur serta aktiviti yang dilakukan. Justeru itu, sekiranya seseorang indvidu itu makan dengan kuantiti yang lebih daripada sepatutnya iaitu tidak bersesuaian dengan jantina, umur dan aktiviti seharian akan membawa kepada kemudaratan kesihatan diri seseorang. Cara makan ini lebih merujuk kepada makan menurut kehendak atau keinginan dan bukan lagi mengikut keperluan yang sewajarnya. Ketahui lebih lanjut apa itu Binge Eating dalam sebaran kali ini.

Sekiranya ada rakan yang mengalami masalah ini, cuba dapatkan nasihat dari pakar perubatan yang bertauliah untuk menangani masalah ini.

No comments: