"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, March 30, 2024

*TIPS MENJELANG 10 MALAM TERAKHIR RAMADAN*

*◈•┈┉━❀ ﷽ ❀━┉┈•◈*


1. Mulailah dengan niat yang bersih dan tulus. Jika sampai hari ini ibadah terasa belum maksima, bersiaplah untuk memaksimakannya. Jika benar-benar ingin memperbaikinya, masih ada waktu! 

2. Hari ini, bacalah tafsir surah al-Qadr, dan fahami apa yang sesungguhnya berlaku pada Laylatul Qadr. Kau akan merasai keagungan dan kekuatannya, in sya Allah.

3. Jangan menunggu hingga malam ke 27 untuk mengerahkan segalanya. Seluruh malam dari 10 malam terakhir seharusnya jadi targetmu. Bangunlah setiap malamnya. Jangan sampai Laylatul Qadr berlalu begitu saja.

4. Ikutilah sunnah Nabi ﷺ. Tuntunan beliau adalah, "Barangsiapa yang berjaga (tidak tidur) dan berdoa pada malam Laylatul Qadr dengan iman dan pengharapan akan ganjarannya, dosa-dosanya yang telah lalu akan diampuni." 

5. Hafalkan doa Laylatul Qadr yang diajarkan Rasulullah ﷺ ini, "Allaahumma innaka 'afuwwun tuhibbul 'afwa fa' fu'annii" (Ya Allah, Engkau Maha Pengampun dan menyukai pengampunan, maka ampunilah aku).

Kredit: Sheikh Tawfique Chowdhury.

Allahumma ballighna Laylatal Qadr.🤲🤲🤲

#Ramadan
#10MalamTerakhir
#AbuFaqihCentre
#MengajiSepanjangHayat
#MogaBermanfaat
#SebarkanIlmu

--------------------------------------

✨ _“Barangsiapa yang menunjukkan suatu kebaikan, maka dia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengerjakannya.”_ (HR. Muslim, no. 1893)

No comments: