"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Friday, March 29, 2024

7 MANFAAT BERPUASA KEPADA KESIHATAN




Amalan berpuasa banyak mendatangkan kebaikan dan manfaat kepada kesihatan apabila dilakukan dengan betul. Selain menahan diri dari lapar dan dahaga, berpuasa juga memberi kesan baik kepada tubuh dari segi fizikal iaitu dengan memulihkan fungsi tubuh.

Puasa dapat merangsang beberapa perubahan yang melibatkan metabolisme badan dan perubahan ini membantu ke arah pembersihan dan pembaikan dalam badan. Ketika berpuasa organ-organ dapat berehat dan kerehatan ini membantu badan membuang segala kotoran serta toksin di samping memperbaiki sel-sel (Adventures in Therapeutic Fasting, Dr. Lonny J. Brown (Ph.D) )

Jom manfaatkan bulan Ramadan ini dengan berpuasa untuk meningkatkan kesihatan kita. Jangan lupa untuk mengamalkan pemakanan sihat, seimbang dan sederhana ketika berbuka dan bersahur agar kita dapat menikmati kebaikan puasa sepenuhnya.

Sumber : NutritionistKKM

No comments: