"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Wednesday, March 27, 2024

RACUN DARI BERAS



Keluarkan nasi dari periuk nasi semasa dimasak. Sekiranya lebih dari 5/6 jam boleh mencetuskan diabetes

Tabiat yang Memicu Anak-anak Menderita Kanser dan Diabetes

Hari ini saya agak terkejut. Bagaimana mungkin saya tidak, kerana ternyata kebiasaan yang saya anggap remeh adalah tindakan berbahaya bagi anak-anak saya. Istilahnya, saya suka anak-anak saya, tetapi saya juga memberi anak-anak racun setiap hari. Dengan maklumat ini, saya sangat berterima kasih kepada sekolah Zara (anak saya masih di tadika) kerana membawa seorang perunding kesihatan, Encik Anto dari Institut Perunding Kanser Indonesia.

Dia secara ringkas menjelaskan perbezaan antara Myom, Tumors, Cysts dan Cancer. Tetapi dalam artikel ini saya hanya ingin menceritakan semula penjelasan Pak Anto yang membuat saya terkejut.

BAHAYA NASI DARI *(RICE COOKER)*

Ini adalah fakta pertama yang mengejutkan saya. Tetapi alhamdulillah hukuman itu hanyalah kalimat pembuka Encik Anto. Kerana sebenarnya nasi dari *(RICE COOKER)* boleh dimakan. Tetapi dengan syaratnya, *NASI* tidak boleh lebih dari 6 jam dengan keadaan yang terus dipanaskan.

"Kerana nasi terus dipanaskan dalam *(Rice Cooker),* apabila lebih dari 6 jam ia akan berubah menjadi racun",  Sehingga ketika nasi dimasak dan dimasak,.  
Dia menyarankan untuk mengeluarkan nasi dari Rice Cooker dan hanya memindahkannya ke tempat lain.

Dia melanjutkan, “Nasi yang baik adalah nasi yang dimakan sejuk, bukan nasi hangat. Kerana nasi sejuk mempunyai kandungan gula yang lebih rendah. ”
 Inilah sebabnya mengapa banyak kanak-kanak menghidap diabetes sekarang. Kerana mereka terbiasa makan nasi hangat dari Rice Cooker. Ia berbeza dengan orang dulu dulu yang memasaknya di periuk, maka ketika dimasak, ia akan dimasukkan ke tempat lain. Oleh itu beras tidak dipanaskan secara berterusan.

Saya dan keluarga sering makan di luar. Jadi kadang-kadang memasak nasi tetapi tidak ada yang memakannya, jadi Rice Cooker itu berterusan hingga Keesokan harinya, kadang-kadang nasi hanya disentuh. Hm ... apa yang jelas adalah bahawa saya sering meletakkan beras di Rice Cooker selama lebih dari 6 jam.
Sekarang sejak menaik taraf, setelah nasi dimasak, saya segera mematikan  Rice Cooker dan menyejukkan nasi.

Semoga bermanfaat.


*"KARBOHIDRAT DAN GULA ADALAH IBU BAPA SEMUA PENYAKIT."*
(JOHAN YAN)

PENGAMBILAN  BANYAK BERAS DAN GULA AKAN MENUKAR BADAN ANDA:

1. TRIGLICERIDE,
2. KOLESTEROL,
3. HIPERTENSI,
4. HATI KORONARI UNTUK ...
5. PELBAGAI DIABETES ...

DR YU ZONGXIAN MENJELASKAN, JIKA ORANG YANG MEMBACA BERITA INI BOLEH TERUS MENGHANTAR  KPD 10 ORANG LAIN.

*SAYA SUDAH MELAKUKAN TUGAS SAYA* HARAPAN ANDA JUGA BOLEH MEMBANTU MELAKUKAN TUGAS ANDA *.

TERIMA KASIH !!!

* Jangan simpan, tidak ada gunanya menyimpannya. Siapa tahu, ia dapat menyelamatkan rakan, rakan dan saudara kita 👍🌈👍 semoga bermanfaat * 🙏

No comments: