"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Monday, September 23, 2019

๐Ÿ“BAGAIMANA MEMBEDAKAN ORANG YANG JUJUR DAN ORANG YANG DUSTA

๐Ÿ”ฐ|| ﷽ ||๐Ÿ”ฐ
๐Ÿ’Ž(FAEDAH PAGI)๐Ÿ’Ž
       
✍๐Ÿป Asy-Syaikh Shalih al-Fauzan hafizhahullah:

ู†ุญู† ู„ุง ู†ุนู„ู… ุงู„ุตุงุฏู‚ ู…ู† ุงู„ูƒุงุฐุจ ุฅู„ุง ุจู‡ุฐู‡ ุงู„ูุชู†، ูุฅุฐุง ู„ู… ุชุฃุช ุงู„ูุชู† ู„ู… ู†ุฏุฑ ู…ู† ุงู„ุตุงุฏู‚ ูˆู…ู† ุงู„ูƒุงุฐุจ، ูˆู„ูƒู† ุฅุฐุง ุฌุงุกุช ุงู„ูุชู† ุงู†ุญุงุฒ ุฃู‡ู„ ุงู„ูƒุฐุจ ูˆุฃู‡ู„ ุงู„ู†ูุงู‚ ูˆุตุงุฑูˆุง ู…ุน ุงู„ูƒูุงุฑ، ูˆู„ู… ูŠุจู‚ ุฅู„ุง ุฃู‡ู„ ุง๏ปนูŠู…ุงู† ุงู„ุตุงุฏู‚ูŠู† ููŠ ุฅูŠู…ุงู†ู‡ู….

"Kita tidak mengetahui orang yang jujur dan orang yang dusta kecuali dengan adanya berbagai fitnah (ujian) ini. Jadi jika fitnah-fitnah tersebut tidak datang maka kita tidak mengetahui siapa orang yang jujur dan siapa yang dusta. Tetapi jika fitnah-fitnah tersebut datang, maka bergabunglah para pendusta dan orang-orang munafik dan jadilah mereka bersama orang-orang kafir, dan tidak akan tersisa kecuali orang-orang yang beriman yang jujur keimanan mereka."

๐Ÿ“š Syarh ar-Risalah ad-Dalail, hlm. 77

๐ŸŒ Sumber || « ุฑุฏูˆุฏ ู…ู†ู‡ุฌูŠู€ู€ู€ุฉ » ู‚ู†ุงุฉ ุนู„ู‰ ู…ู†ู‡ุงุฌ ุงู„ู†ุจูˆุฉ ู„ู†ุดุฑ ุงู„ููˆุงุฆุฏ ูˆุงู„ุฑุฏูˆุฏ ุงู„ุนู„ู…ูŠุฉ

๐Ÿคฒ๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ฆSemoga Allah selamatkan kita dari fitnah syahwat dan syubhat yang senantiasa menghampiri kita.Aamiin

No comments: