"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Tuesday, April 2, 2024

Rambut sering gugur?

 

4 petua mudah ini mungkin dapat membantu

GUNAKAN AIR LIMAU NIPIS.

PERAP DAUN BUNGA RAYA & LIDAH BUAYA PADA KEPALA.

• GUNAKAN KULIT TEMΒΙΚΑΙ.

DAUN LIDAH BUAYA UNTUK RAMBUT CANTIK.

⚠️

Air Garam

Ya air garam boleh bantu masalah kulit kepala berminyak serta kotoran lain juga. Jika semua masalah ini diatasi maka rambut pun akan jadi lebih segar dan berkilau. Air garam boleh menyebabkan liang roma pada kulit kepala tertutup rapat seterusnya menghalang dari berlakunya keguguran rambut. 

Rasanya kalau cara yang di atas itu tidak boleh pakai, mungkin cara tradisional guna air garam boleh amalkan.

■ Sesudah syampu rambut anda, letakkan sejumlah garam yang bersesuai dengan ketebalan dan kepanjangan rambut anda di dalam besen.

■ Rendam rambut anda selama 3 hingga 5 minit. Urut kepala anda dengan lembut dan perlahan agar air garam itu meresap ke dalam kulit kepala. Kemudian, bilas rambut anda. Ulangi cara ini sekurang-kurangnya 2 kali seminggu.

Tertanya-tanya juga apa kebaikan guna air garam pada rambut?

■ Menghilangkan kelemumur Kelemumur merupakan bakteria. Jika rambut anda penuh dengan kelemumur, cara paling bagus, bersihkan rambut dengan air garam. Garam boleh membunuh bakteria dan menyegarkan kulit kepala.

■ Rambut kelihatan lebih segar - Ya, air garam boleh membantu masalah kulit kepala berminyak, serta kotoran lain. Jika anda boleh atasi semua ini, maka rambut anda akan kelihatan lebih segar dan berkilat!

■ Menghalang keguguran rambut - Air garam boleh menyebabkan liang liang di kulit kepala tertutup rapat dan akan menghalang dari berlakunya keguguran rambut.

*Semoga BERMANFAAT 🥰*

No comments: