"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, September 21, 2019

Jangan tertipu dengan gemerlapnya kehidupan orang-orang kafir

📚📜📜📚
Tadabbur Alquran

لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي الْبِلَادِ (196) مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ


Maksud ayat ini adalah sebagai penghibur bagi Nabi (dan mukminin). Bahwasannya yang didapatkan dan dirasakan oleh orang-orang kafir dari perhiasan dunia, kesenangan dan kegembiraan mereka didalamnya dari kelezatan-kelezatan dunia {majunya perdagangan dan usaha, mendapatkan kemuliaan dan kemenangan disebagian waktu).

✋ Semuanya hanyalah kesenangan yang sedikit. Tidak abadi dan bertahan lama, kesenangan sementara belaka.

👉 Dan akhir dari urusan mereka adalah adzab yang panjang, kekal nan abadi.
_____
ثبتنا الله و اياكم

وهذه الآية المقصود منها التسلية عما يحصل للذين كفروا من متاع الدنيا، وتنعمهم فيها، وتقلبهم في البلاد بأنواع التجارات والمكاسب واللذات، وأنواع العز، والغلبة في بعض الأوقات.

فإن هذا كله { متاع قليل } ليس له ثبوت ولا بقاء، بل يتمتعون به قليلا، ويعذبون عليه طويلا، هذه أعلى حالة تكون للكافر، وقد رأيت ما تؤول إليه.
____
📚 Sumber:
Assidy' Ali Imron 196

No comments: