"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Wednesday, September 11, 2019

Nota taat seorang isteri yang sedang berjuang


Fuhhhh... ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
==================

Beginilah.. saya beri contoh...

Saya balik kerja .. jam 8  malam...
saya drive 300km pergi dan balik kerja..

Sampai rumah.. saya perlu masak.. basuh baju.. kemas rumah macam dalam majalah impiana.. sambil melayan karenah anak yg macam-macam sebab sepanjang hari tak jumpa ibunya..

Kemudian.. selepas hidangan siap.. makan.. dan kemas.. saya siapkan anak untuk tidur...

Baru baring 5 minit.. Tiba-tiba.. suami minta buatkan air panas..

Dia minta dengan nada suara yang biasa-biasa je

Tiba-tiba ... sebab kita ni dah penat maka lajulah mulut kita cakap

"abg.. saya ni penatlah... abg buat sendiri air tu.. boleh tak!!

Suami cakap lagi..
" alaaaa... tolonggglah".. lembut je dia cakap..

Kita pun.. buat bodo ..malas layan ..tertido...

Atau.. terus ke dapo.. buat air.. mulut  membebel... samada dalam hati.. atau di bibir...

So.. dalam situasi ini...

Pada saya... memanglah suami itu tak salah... dia hanya meminta segelas air je pun... apalah sangat nak banding segelas air tu.. dengan usaha kita..

Dengan segelas air itu.. dapat menyejukkan dan menenangkan hati suami...

Tetapi... lihat saja perasaan isteri.. yang penuh emosi..

Taat suami ini.. sangat sukar.. itu baru dalam bab segelas air... cuba bayangkan.. suami minta macam-macam lagi.. yang Kadang-kadang diluar kemampuan kita...

Taat perintah suami.. selagi tak langgar syariat... woooo ini bukan mudah tuan puan...

Suami ajak teman dia ngeteh malam-malam waktu badan dah kepenatan... plus perut dah kenyang... plus suami tak suka muka isteri yang masam...

Untuk jadi isteri yang tenang dan menyenangkan suami. Yang taat perintah suami..

Adalah perjuangan yang sangat panjang.

Tu belum bab.. suami balik bagitau...

"Yang2.. abg kenal perempuan ni.. nama dia ira.. dia baik..

Dan suami mintak isteri dia buat muka bajet manisssss...

Tuan puan rasa macam mana??

:: susah giler isteri nak taat kan!
:: siapa setuju ๐Ÿ™‹‍♀️๐Ÿ™‹‍♂️


No comments: