"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Tuesday, September 10, 2019

Mati pucuk?

@ atau ejakulasi pra-matang boleh disebabkan oleh:
1. Darah Tinggi
2. Kencing Manis
3. Lemah Jantung
4. Merokok
5. Hormon tak seimbang
6. Prostate bengkak
7. Kemurungan
8. Tiada stamina / tak cergas
9. Obesiti
10. Sesetengah ubat

Apa yang anda boleh anda cuba lakukan:

1. Bersenam
Senaman kardio boleh tingkatkan stamina dan prestasi jantung. Untuk zakar menegang, jantung kena pam darah ke zakar. Jadi kalau jantung cukup kuat dan ada stamina, maka ketegangan zakar tegar dan anda boleh beraksi lebih lama.

2. Jaga Pemakanan
Makan makanan yang segar, berkhasiat dan pada kadar yang sesuai dengan keperluan harian kalian. Boleh guna formula pinggan sihat— suku protein, suku karbohidrat dan separuh sayuran/buah buahan. Jangan lupa minum air secukupnya.

3. Turunkan Berat Badan
Jika kalian gemuk, turunkan berat badan. Jika terlalu kurus, tambah berat badan. Buat secara sihat. Elakkan guna jalan pintas. Alon-alon angger kelakon, kata orang jawa. Biar lambat asal terbuat, kalau bahasa Malaysia.

4. Panas Badan Sebelum Bersama
Hubungan kelamin ni adalah aktiviti fizikal, maka pasangan perlulah panaskan badan. Tak boleh terus terjah pada acara utama. Perlu bermula dengan aksi santai dan mesra, untuk persediaan fizikal, emosi, dan psikologi.

5. Gunakan Kondom dan Pelincir
Selain boleh digunakan sebagai perancangan keluarga, kondom dan pelincir mengurangkan sensitiviti pada lelaki mempunyai zakar yang terlalu sensitif kepada rangsangan. Siap ada kondom yang ada pelali.

6. Berhenti merokok / shisha / vape / hisap dadah

No comments: