"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Monday, September 9, 2019

Benarkah Kayu Manis dan Madu Bantu Proses Turunkan Berat Badan/Bakar Lemak?


.
Bila biacara tentang menurunkan berat badan, semestinya pamakanan sihat dan sokongan excercise adalah cara terbaik.

Sebelum itu kita lihat dahulu apa keisitmewaan setiap satu darinya.
.
==============
Apa Khasiat Kayu Manis?
==============
.
Pengambilan serbuk kayu manis sememangnya bagus untuk menurunkan kadar gula dalam darah kerana ianya bertindak membantu insulin mencerna glukos dalam tubuh.
.
Bahan yang bernama cinnamaldehyde boleh mengaktifkan termogenesis.  Semasa thermogenesis, badan anda menghasilkan haba - dan membakar kalori dalam proses tersebut.
.
Selain dari itu ia mempunyai sifat antimikrobial serta kesan antiparasit. Ia juga mengandungi antioksidan, boleh membantu penyembuhan luka, dan mungkin menurunkan tekanan darah dan LDL.
.
==============
Bagaimana pula dengan madu?
==============
.
Harus diingat madu ini bukanlah diambil dalam kuantiti seperti gula putih. Cukup sekadar inginkan khasiat yang ada padanya.
.
Bezanya madu dengan pemanis yang lain, ianya mengandungi vitamin, mineral, antioksida dan juga enzim aktif semulajadi yang bermanfaat untuk tubuh.
.
 Satu kajian pada tahun 2011 mendapati bahawa menggantikan sukrosa dengan madu boleh membantu mencegah penambahan berat badan.  Satu lagi kajian dari 2010 menunjukkan bahawa madu boleh mengaktifkan hormon yang mengawal selera makan.
.
Justeru gabungan madu dan kayu manis memang dikaitkan kepada memainkan sebahagian fungsi mengawal berat badan dan membakar lemak.
.
Namun gabungan ini mempunyai lebih banyak manfaat berbanding turunkan berat badan sahaja. Ianya mampu menjadi satu sinergi yang sangat hebat manfaatnya kepada kesihatan kita.
.
==============
Kena berhati-hati pilih kayu manis? Bukan yang kita selalu guna dalam masakan?
==============
.
Kayu manis ada 2 jenis. Cassia & Ceylon. Yang kita biasa jumpa adalah cassia. Untuk mengambil secara terus, lebih selamat gunakan jenis Ceylon dari Sri Lanka kerana kandungan coumarin yang sangat rendah.
.
Bagaimana pula dengan madu?
.
Carilah dari sumber yang dipercayai. Di Olive House, madu yang diambil adalah dari pergunungan Kyrgyzstan dengan persekitaran yang penuh dengan spesis bunga (multifloral). “Raw, Unfiltered, Un-pasteurised”.
.
Pengusaha telah mendapat pengiktirafan antarabangsa iaitu Pingat Emas “World Bee Keeping Award” 2015&2017.
.
Jom dapatkan cara penggunaan RESIPI WARISAN KLASIK ini dan jadikan makanan yang bukan sahaja untuk menguruskan berat badan atau membakar lemak, tetapi kebaikan kepada kesihatan kita.


No comments: