"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, February 20, 2010

Inovasi rawatan wajah

JIKA sebelum ini anda terpaksa menahan kepedihan untuk mendapatkan kulit yang lembut dan licin, kini anda tidak perlu melalui pengalaman tersebut untuk mendapatkan hasil yang sama. Mudah, selamat, tidak menyakitkan, cepat dan efektif, itulah teknologi terkini dari Amerika Syarikat yang diberi nama Hydrafacial.

Daripada namanya sahaja sudah boleh dibuat kesimpulan bahawa rawatannya menumpukan kepada air. Justeru ia lebih selamat, berkesan dan seperti yang kita semua sedia maklum air memang 'ubat' paling mujarab untuk mendapatkan kulit yang cantik.

Perkhidmatan yang pertama kali diperkenalkan di negara ini hanya boleh didapati dari Imperial Medical Centre (IMC) yang terletak di Menara See Hoy Chan, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Pusat kecantikan ini memberikan anda pengalaman baru untuk rawatan muka dengan teknologi baru bagi mendapatkan kulit halus dan mulus.

Pakar Kecantikan IMC, Dr. Anjalee Nair berkata, kulit yang tidak mendapat air secukupnya tidak akan kelihatan sempurna dari luaran.

"Apabila keadaan tersebut dibiarkan dan tidak dirawat dengan kaedah yang betul maka sel kulit seseorang individu itu akan rosak dan proses penuaan bermula walaupun usia masih muda.

"Jika sebelum ini kaedah dermavibration digunakan untuk mendapatkan kulit muka yang sihat, namun ia menyebabkan kulit merah dan sedikit pedih. Dengan Hydrafacial ini langsung tiada risiko. Selepas rawatan, pelanggan boleh terus menggunakan alat solek seperti biasa dan boleh keluar ke mana sahaja," ujarnya ketika ditemui di kliniknya, baru-baru ini.

Menurut Anjalee lagi, sesiapa sahaja boleh mencuba rawatan ini sama ada kulit sensitif, berjerawat dan apa saja jenis masalah kulit. Cuma tempoh rawatan mengambil masa yang lebih lama bagi kulit yang bermasalah untuk kesan optimum.

"Hydrafacial ini berfungsi mengembalikan semula kadar kelembapan yang sepatutnya ada pada kulit kita. Seperti yang kita ketahui tubuh badan kita 70 peratus dari tubuh badan kita adalah air. Apabila kita semakin tua, kulit akan mengalami kekeringan. Pencemaran juga salah satu faktor kulit hilang kelembapan. Apabila ini terjadi, kulit akan mengecut perlahan-lahan dan garis halus atau kedutan timbul. Pelanggan yang melalui rawatan Hydrafacial ini akan dapat merasa air dimasukkan semula ke dalam kulit wajah justeru mengurangkan kesan kecutan dan garis halus pada wajah sebelum ini," jelasnya.

Hydrafacial berfungsi menerusi proses penyingkiran sel kulit mati dan kotoran. Pada masa sama, ia membersihkan, melembap dan menyerap serum yang baik untuk kulit.

Pelanggan tenang, sejuk, segar dan langsung tidak menyakitkan.

"Sebab itu sesiapa sahaja boleh mencubanya termasuk ibu mengandung. Rasanya umpama berus lukisan yang meluncur ke wajah anda. Tambahan lagi proses rawatan minimum hanya mengambil masa selama 15 minit hingga 30 minit. Kesannya pula dapat dilihat serta merta selepas rawatan," katanya yang mencadangkan proses rawatan sebanyak enam sesi untuk kesan terbaik.

Selepas rawatan, doktor akan memberikan nasihat berdasarkan keadaan kulit pelanggan. Sekiranya perlu rawatan susulan, mereka turut dibekalkan dengan set penjagaan wajah.

"Selesai rawatan Hydrafacial, kulit pelanggan akan dipakaikan krim penahan sinaran matahari SPF 30 dari jenama Terraderm supaya anda boleh terus keluar dan tanpa risau kulit terdedah kepada cahaya matahari," katanya.

Harga untuk rawatan istimewa ini memang berbaloi sekiranya anda mengambil pakej lima kali rawatan terus iaitu dari RM2,750. Bagi yang berminat boleh hubungi talian 03-2161 5701

No comments: