"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, February 20, 2010

Enam tahun tanpa zuriat

SAYA berusia 33 tahun dan berkahwin selama enam tahun tetapi masih belum dikurniakan cahaya mata.
Kami sudah mencuba ubat Clomid selama beberapa bulan sebelum berjumpa pakar sakit puan. Doktor pakar itu pula menasihatkan kami menjalani rawatan permanian berhadas (IUI) menggunakan kaedah suntikan.

Pada kali pertama, saya menjalani ujian darah dan ia berhasil tetapi menurut doktor, ia tidak bertahan lama dan saya keguguran selepas kandungan berusia enam minggu tetapi tidak perlu menjalani cucian dilation dan curettage (D&C).

Saya mengulangi IUI terbabit sebanyak dua kali tetapi masih serupa, hamil tetapi tidak bertahan lama. Hanya pada kali kedua saja doktor menyuruh saya menjalani D&C. Saya ada mendapatkan rawatan tradisional dan diberitahu rahim saya tidak kuat. Apakah masalah saya sebenarnya?

MEENA,
Kuala Lumpur

No comments: