"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Saturday, July 10, 2010

Bantu kepintaran kanak-kanak

PAKAR berpendapat bermain adalah proses pembelajaran paling digemari oleh kanak-kanak. Bahkan ada pandangan kanak-kanak lebih serius sewaktu mereka bermain. Ini jelas terbukti di wajah beratus kanak- kanak yang bersemangat dan ceria di Abbott's Gain EyeQ-lympix Roadshow di kompleks membeli-belah One Utama, Petaling Jaya, Selangor.


Acara membina minda terbesar tahun ini mempamerkan pelbagai aktiviti yang dirancang khas dengan menggabungkan unsur-unsur keseronokan dan pembelajaran. Pada masa yang sama, aktiviti itu juga direka untuk mencabar kemahiran matematik, memori, logikal dan proses kanak-kanak mengkonsepsikan sesuatu.


Mereka sangat teruja dan seronok menyertai pelbagai aktiviti yang mencabar dan kompleks, semua dalam semangat yang baik dan keseronokan belajar. Kanak-kanak yang dapat menyempurnakan kesemua lima aktiviti membina minda membawa pulang pingat emas EyeQ-lympix, menjadikannya kebanggaan di kalangan ibu bapa.


Aktiviti tersebut termasuk gabungan kreatif ilmu sains dan aspek lain yang lebih menyeronokkan seperti muzik, mewarna, memori dan koordinasi fizikal. Ia bertujuan menyampaikan kepada ibubapa bahawa IQ merangkumi spektrum penuh pengetahuan dan tidak hanya terbatas pada sudut akademik sahaja.


Abbott Nutrition bertujuan menanam keyakinan diri, harga diri dan semangat bahawa 'setiap kanak-kanak boleh menjadi pintar dan layak menjadi EyeQ-lympian'.


Pengurus Pemasaran Bahagian Pemakanan Pediatrik Abbott Nutrition, Goh Kay Yin menekankan betapa pentingnya melengkapkan kanak-kanak untuk perkembangan mental pada usia awal dengan stimulasi dan juga khasiat yang sesuai.


"Ia seperti membina menara dengan batu-bata. Asas yang kukuh dan stabil diperlukan serta satu kombinasi blok bangunan untuk membina setinggi yang anda inginkan. Begitu juga, cara terbaik untuk memastikan anak anda mencapai potensi sepenuhnya adalah dengan memastikan bahawa mereka menerima pelbagai jenis khasiat dalam kombinasi yang sesuai.


"Terdapat tahap perkembangan mental kanak-kanak yang berbeza yang anda harus tekankan. Menentukan kemampuan yang sesuai dengan anak anda dan pada masa yang sama, memberikan stimulasi yang sesuai adalah penting. Oleh itu, Abbott Nutrition bekerjasama dengan seorang ahli psikologi perkembangan kanak-kanak untuk menghasilkan panduan bagi ibu bapa untuk lebih memahami dan membina perkembangan mental anak mereka," ujarnya.


Menarik


l Hasil penyelidikan terkini menunjukkan peningkatan pengambilan DHA tidak mencukupi untuk membantu perkembangan mata atau otak.


l Perkembangan otak yang lengkap memerlukan lebih khasiat daripada berbagai kombinasi lemak (omega 3, asid lemak omega 6, fosfolipid), vitamin dan mineral (kolina, besi, zink).


l DHA atau asid dokosaheksenoik adalah asid lemak omega-3 yang sangat penting untuk fungsi otak dan pembangunan sistem saraf dan kemampuan visual di peringkat awal kehidupan.


l Abbott Gain Plus adalah formulasi secara saintifik untuk mencapai standard emas di mana ia bukan hanya mengandungi DHA dan AA, tapi semua khasiat Eye-Q seperti fosfolipid, taurinaa, kolin, zink yang diperlukan untuk membantu perkembangan mental kanak-kanak. *Formula Gain Eye-Q yang baru dan diperbaiki terdapat dalam Gain Plus (1-3 tahun) dan Gain Kid (3 tahun ke atas) mengandungi penambahan 2 bahan baru - fosfolipid dan anti oksida - yang diperlukan untuk membantu pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak.

No comments: