"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Thursday, September 24, 2009

Saiz bukan ukuran nikmat


SAYA ingin bertanya mengenai jawapan doktor berhubung isu mikropenis pada kolum ini, tidak lama dulu. Untuk makluman Prof, umur saya 20 tahun dan tidak pernah berpasangan. Ini kerana saya agak risau dengan diri ini.

Daripada pemahaman saya melalui jawapan yang diberikan doktor, saya mendapati saiz zakar saya di bawah panjang purata - baik dalam keadaan lembik atau keras. Ini membuatkan terkilan dan amat takut berpasangan.

Tidak adakah cara bagi saya menambah saiz zakar tanpa melalui pembedahan yang boleh menyebabkan mati pucuk? Ini kerana saya fikir, diri ini tidak memiliki keberanian mencari pasangan hidup dengan keadaan saya ini.



Dalam Keresahan


UNTUK makluman saudara, saiz zakar yang saya maksudkan dalam beberapa keluaran yang lalu adalah saiz zakar secara purata. Ia adalah ukuran yang dibuat untuk orang Caucasian yang berbeza dari segi saiz badan orang Asia. Secara umum, saiz zakar orang Asia mempunyai ukuran berbeza dari orang Caucasian. Sehubungan itu, saudara tidak perlu risau mengenai saiz zakar anda yang kamu fikir di bawah ukuran purata.


Untuk makluman saudara, saiz zakar bukanlah faktor utama dalam hubungan seks. Malah penetrasi memainkan peranan kecil saja dalam kepuasan pasangan anda. Jika saudara mempunyai ereksi tegang, libido yang baik dan tidak mempunyai masalah seperti ejakulasi pra matang, saudara tidak perlu bimbang.

Selain dari itu, saudara perlu mengetahui cara-cara memuaskan pasangan saudara seperti melalui teknik cumbuan (foreplay), mengenali tempat erotik pasangan saudara (G spots) dan tumpukan lebih masa ke arah ini. Mikropenis hanya akan terjadi kepada lelaki yang mempunyai masalah kekurangan hormone testosterone ketika proses baligh.


Selain dari masalah mikropenis, lelaki ini menghadapi masalah kekurangan sifat seksual lelaki sekunder. Ini termasuk suara yang tidak pecah/garau; tidak mengalami pertumbuhan misai, janggut atau bulu pada badan; tidak berlaku kekejalan pada otot dan kerap kali mengalami masalah obesiti.


Jadi, jika saudara mempunyai ciri-ciri seksual lelaki sekunder, saudara tidak mempunyai masalah mikropenis. Untuk pengetahuan saudara juga, masalah mikropenis adalah masalah yang jarang berlaku. Masalah kegemukan juga boleh memberi ilusi bahawa seseorang mempunyai batang zakar pendek. Ini kerana pengumpulan lemak pada bahagian ari-ari akan 'menenggelamkan' zakar. Sehubungan itu, zakar akan kelihatan pendek dan kecil terutama ketika lembik.

Lelaki yang mengalami masalah ini boleh mengatasinya dengan mengurangkan berat badan secara bersenam. Apabila lemak pada bahagian ari-ari mula hilang, zakar akan kelihatan normal semula. Saudara tidak perlu menjalani apa-apa rawatan untuk memanjangkan batang zakar anda. Ini kerana kebanyakan produk yang ada di pasaran tidak terbukti keberkesanannya dari segi kajian saintifik untuk membesarkan batang zakar.

Malah kita tidak tahu apa kesan sampingan jika digunakan berpanjangan. Saya menasihatkan saudara tidak menjalani rawatan secara urutan kepada batang zakar kerana ia amat memudaratkan. Urutan pada zakar juga boleh menimbulkan kecederaan pada batang zakar.


http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Tanyadoktor/20090912082128/Article

No comments: