"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Tuesday, January 22, 2008

UBAT DIABETES JENIS KEDUA DI PERBAHARUI

Ubat metformin menjadi antara rawatan utama yang diberikan kepada pesakit diabetes jenis kedua di seluruh dunia. Ubat Glucophage (tablet metformin hidroklorida) keluaran syarikat farmasi ternama Merck pula kini telah diperbaharui untuk memberi kesan rawatan lebih baik kepada pesakit diabetes jenis kedua.
Diberikan nama baru Glucophage XR, ubat ini dikatakan memudahkan jadual waktu pengambilan ubat pesakit yang kini hanya perlu mengambil ubat berkenaan sekali sahaja pada waktu makan malam setiap hari.
Melalui pembaharuan pada ubat ini, pesakit yang memerlukan dos kepekatan yang berbeza (1,000 miligram hingga 2,000 miligram) juga tidak perlu risau terlupa mengambil ubat memandangkan boleh mengambil kesemua pil secara serentak pada waktu malam.
Selain itu, ujian ke atas Glucophage XR turut didakwa menunjukkan penurunan kesan sampingan terhadap salur penghadaman pesakit, penurunan risiko hipoglisemia (tahap gula darah rendah) dan pengawalan berat badan yang lebih berkesan.
Pesakit diabetes jenis kedua atau ahli keluarga yang berminat mengetahui lebih lanjut mengenai ubat ini boleh bertanya kepada doktor masing-masing atau dengan melayari laman web www.merck.com.my dan e-mel achua@merck-de.com.my

No comments: