"ASSALAMUALAIKUM; Tuan-tuan,puan-puan,rakan-rakan sekelian boleh mendapatkan produk istimewa CNI di mana-mana cawangan dan stokis CNI di seluruh Malaysia dengan menggunakan nombor keahlian ini 1436554 atau HUBUNGI : 013-8546275. Terima Kasih."

Tuesday, April 16, 2024

Petua

๐Ÿ’šMenurunkan darah tinggi..

Didihkan beberapa helai daun pandan dengan sukatan dua gelas air sehingga airnya tinggal setengah gelas. Minum air rebusan tersebut.

๐Ÿ’š Merawat lemah saraf
Cuci sehingga bersih tiga helai daun pandan kemudiaannya dipotong halus sebelum direbus. Setelah air rebusan menjadi suam, ia boleh diminum segelas sebanyak dua kali sehari pada waktu pagi dan petang.

๐Ÿ’š Mengatasi lemah syahwat
Ambil sehiris halia dan sekeping kulit kayu manis serta beberapa biji halba yang dicampurkan bersama tiga daun pandan. Rebus dengan empat gelas air hingga tersisa dua gelas. Minum ramuan tersebut dua kali sehari.

๐Ÿ’š. Menurunkan bacaan gula dalam darah
Ambil beberapa batang akar daun pandan lalu dicuci sehingga bersih sebelum direbus. Amalkan dengan meminum air rebusan setiap hari sebanyak dua kali

๐Ÿ’š Menurunkan kadar kolesterol
Selain menurunkan tekanan darah tinggi, mengamalkan minum air rebusan daun pandan akan menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh.

๐Ÿ’š. Mengatasi masalah sembelit
Rebus daun pandan yang masih segar lalu minum air tersebut dapat melawaskan pembuangan tinja.

๐Ÿ’š. Melembutkan daging
Daun pandan biasanya dicampur ke dalam masakan kerana ia dapat membantu melembutkan daging

๐Ÿ’šMerawat rambut rosak
Kisar 10 helai daun pandan yang segar dan campur dengan suku gelas sukatan santan kelapa tua. Urut kulit kepala dengan campuran tersebut dan balut kepala dengan tuala. Biarkan selama 30 minit sebelum dibilas dengan air dan syampu.

๐Ÿ’š Merawat masalah susah tidur
Jemurkan beberapa keping daun pandan yang digunting bersaiz kecil. Masukkan dalam bantal beserta jintan putih dan jintan manis...

๐Ÿ’š๐Ÿ’›

No comments: